Nacházíte se na: úvodní » Chci změnit správu nemovitosti / správce nemovitosti


Chci změnit správu nemovitosti / správce nemovitosti

Při výměně správce nemovitosti je třeba učinit tyto kroky v tomto pořadí.

Kroky společenství vlastníků

  1. Výběrové řízení na nového správce; je dobré vědět, co přesně Váš dům potřebuje a které služby Vám poskytuje Váš současný správce. Zkuste smlouvu s novým správcem uzavřít na dobu určitou, popřípadě si stanovit zkušební lhůtu. Vše nezapomenout zanést do smlouvy s novým správcem.
  2. Na shromáždění společenství vlastníků jednotek je nutné, aby se přítomní vlastníci dohodli na změně správce, je nutné aby schválili výpověď stávajícího (pokud jej tedy mají a nedělají si správu sami) a aby se usnesli na tom, kdo bude novým správcem. Správně by mělo shromáždění vlastníků schvalovat i obsah smlouvy se správcem, ale zpravidla se to tak neděje. Pro odsouhlasení změny správce je zapotřebí souhlasu nadpoloviční většiny přítomných hlasů (aby bylo shromáždění usnášení schopné musí být přítomni vlastníci jednotek, kteří mají většinu hlasů – tedy nadpoloviční většinu vlastnických podílů v domě)podání výpovědi stávajícímu správci.
  3. Uzavření smlouvy s novým správcem.

Výpověď původnímu správci

Je dobré kvůli předání účetnictví apod. vypovědět smlouvu původnímu správci do 31.12 a to s ohledem na výpovědní lhůtu, obvykle půl roku, tedy někdy koncem května začátkem června.

Kroky nového správce nemovitosti

O zbytek by se měl postarat nový správce (ten kvalitní). Každý dům je individuální a správce by měl brát ohled na typy a požadavky lidí ve výboru, ale i osobu stávajícího správce. Je dobré vědět, že nový správce potřebuje od původního správce kompletní dokumentaci nemovitosti.

Co by měl požadovat nový správce od původního

Evidenční část

  • hlášenky s údajem o výši předpisu jednotlivých vlastníků (fond oprav, jednotlivé služby)
  • evidenční listy, od každého vlastníka (rozměr bytu + počet osob)
  • spojová čísla vlastníků pokud dům využívá služeb České pošty SIPO
  • seznam dlužníků - spolu s rozpisem dluhů jednotlivých vlastníků do fondu oprav a za služby

Technická část

  • prohlášení vlastníka, návrh na zapsání do Obchodního rejstříku společenství
  • notářský zápis včetně stanov společenství
  • projektová dokumentace domu, popř. pasport domu
  • revizní zprávy (plyn, elektřina, hromosvod, požární revize, výtah aj.)
  • smlouvy na SVJ – předání smluv + dopis dodavatelům s oznámením adresy nového správce
  • vypovězené smlouvy předchozím správcem + uzavření nových
  • poslední odečty teplé a studené vody - pokud si vlastníci dělají sami
  • předávací protokoly nebo Smlouvy o dílo na veškeré opravy či úpravy, kde ještě platí záruční doba

Účetnictví

  • účetní závěrka – výsledovka, rozvaha, inventarizace účtů, hlavní kniha, stav účtů, pohyby na účtech
  • originál účetních dokladů běžného roku
  • dle domluvy doklady a závěrky předchozích let

kreiteria výběru správa nemovitostí Stáhněte si připravenou tabulku pro výběrové řízení na správu nemovitosti. pdf 70KB


Vytisknout stránku

Jste správce nemovitosti a chcete zde být také?
Kontaktujte nás
. Možnosti přidání a rozsah prezentace jako správce nemovitostí mohou být individuální.

Chcete přispět článkem, hodnocením? Nebo se jen podělit o své zkušenosti se svým správcem?
Kontaktujte nás rádi zveřejníme, Váš článek, hodnocení a odměníme Vás malým honorářem.

Všechna práva vyhrazena - správa nemovitostí | www stránky ANTstudio.cz